loading...
اتاق سرد
fateme zahra بازدید : 748 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)
اگه علاقه مندید و البته عضو به ادامه ی مطلب برین .
باسلام .
خب البته جی کی رولینگ نیازی به معرفی نداره و فکر نکنم تو جمع کتاب خونا کسی باشه که  جی کی رولینگ  نویسنده ی کتاب بسیار مشهور هری پاتر  رو نشناسه به همین خاطر زیاد چیزی درموردش نمی نویسم و چون نمی خوام معطلتون کنم یک راست میرم سر اصل مطلب .
معرفی کتاب های جی کی رولینگ

دوشنبه گذشته جی کی رولینگ نویسنده مجموعه داستان های هری پاتر، نسخه الکترونیکی یکی دیگر از آثار خود با عنوان “افسانه های بیدل نقال” را در فروشگاه وب سایت پاترمور منتشر کرد. طبق اخبار منتشر شده تمام درآمد حاصل از فروش این کتاب قرار است در خیریه خانم رولینگ “لوموس” صرف شود.


خانم رولینگ رسما پیامی را در وب سایت این خیریه منتشر کرده اند و اعلام کرده اند که فروش این کتاب قرار است در این خیریه صرف شود. لوموس خیریه ای است که توسط خانم رولینگ تاسیس شده است و هدف آن تکلف کودکان بی سرپرستی است که در سرتاسر دنیا زندگی می کنند.

پ.ن “لوموس/Lumos برگرفته از واژه لومینوس به معنای روشنایی است.”

***

قبلا در اخبار متفاوت به اطلاع شما دوستان رسانده بودیم که کمپانی سونی قرار است برای کنسول پلی استیشن ۳ خود، دستگاهی به نام “کتاب شگفت انگیز” را منتشر کند و همچنین اطلاع دادیم که اولین کتاب این دستگاه جدید نوشته خانم رولینگ است که “کتاب طلسم ها” نام دارد و آموزش گام به گام اجرای طلسم ها را می توانید به کمک دستگاه کتاب شگفت انگیز و تجهیزات جانبی ای که به همراه دارد در پلی استیشن ۳ سونی پیاده سازی کنید آموزش ببینید.

توضیحات مفصلی درباره کتاب شگفت انگیز: کتاب طلسم ها منتشر شده است اما مختصرترین توضیحی که می توان درباره آن داد این است که کاربر مشنگ به کمک این دستگاه و کتاب طلسم ها می تواند به دنیای جادو قدم گذاشته و آموزش ها جادویی هاگوارتز را به صورت گام به گام جلو ببرد.

کتاب طلسم ها نوشته خانم جی.کی.رولینگ است که آموزش های جادویی را که در هاگوارتز شخصیت های داستان های هری پاتر دیده بوده اند را به تفصیل آموزش داده است. در این باره ویدیویی منتشر شده است که سعی می کنیم این ویدیو را برای شما دوستان آماده کنیم.

***

جی.کی.رولینگ نویسنده موفق بریتانیایی که چندی پیش اولین کتاب بزرگسال وی با نام خلاء ناگهانی یا خلاء موقت رسما در بازار کتاب کشورهای مختلف جهان منتشر شد، فعلا در حال پایان بخشیدن به تور معارفه این کتاب در کشور اسکاتلند هست. روز گذشته او با این کتاب در فستیوال کتاب Lennoxlove حضور پیدا کرد و از اولین کتاب بزرگسال خودش گفت.

او در این فستیوال اذعان داشت که برخی ترجیح می دهند که او داستان هایی آمیخته با هری پاتر را بنویسد اما او انتخاب هایی را دارد. او همچنین گفته است:

من واقعا می گویم که این کتاب از قلب و روح من سرچشمه گرفته شده است و برای من خیلی ارزشمند است و این روش حرفه ای نوشتن کتاب است، اما برخی چنین فکر نمی کنند، دوست دارند من یک کار انجام داده ام را تکرار کنم.

برای من چند تا قانون وجود دارد، یکی از آنها این است که نگذارم چیزی رنگ و آب خودش رو از دست بده، این قانون الان درباره هری صدق می کنه و الان زمان ادامه دادن هری نیست.

هسته اصلی ایده کتاب خلاء ناگهانی خرابکاری نوجوانان در انتخاب شورای محلی بود، اما وقتی کار شروع شد نمی شد این داستان و ایده را به قشر خاصی محدود کرد اگر چنین می شد این کتاب نوشته نمی شد.

از خانم رولینگ عزیز به همراه مدیر برنامه های ایشان “موریل گِرِی” در این فستیوال عکس هایی منتشر شده است که آنها را می توانید در صفحه گوگل پلاس دمنتور و یا در منبع خبر مشاهده کنید.

***

اخبار

هنرمندان هری پاتری بر روی فرش قرمزی دیگر

مایک نیول کارگردان فیلم “هری پاتر و جام آتش” قرار است یکی از معروفترین رمان های چارلز دیکنز تحت عنوان “آرزوهای بزرگ” را مجددا به تصویر کشد و در این اثر سینمایی چهره چند هنرمند هری پاتری چشمگیر است. در این فیلم هلنا بونهام کارتر، رالف فاینس، روبی کلترن (هاگرید)، جسی کیو (لاوندر) و… حضور دارند و شب گذشته مراسم فرش قرمز این فیلم در جشنواره BFI لندن برگزار شد و طرفداران و دوستداران این رمان زیبا و این هنرمندان را به پای فرش قرمز این فیلم کشانید. عکس هایی از این فیلم منتشر شده است که عکس خبر یکی از آنها است.

سایر عکس های این مراسم را می توانید در صفحه رسمی گوگل پلاس دمنتور و یا از اینجا در اسنیچ سیکر مشاهده نمایید.

***

قبلا به اطلاع شما رسانده بودیم که پاترمور قصد دارد دومین جام قهرمانی اش را در پاییز معرفی کند و رقابت ببین گروه های پاترمور شدیدا به تکاپو افتاد. ساعاتی پیش وبلاگ رسمی پاترمور در خبری رسما منتشر کرد که قرار است ۲۱ نوامبر (۱ آذر) دومین قهرمان گروه های پاترمور رسما توسط این وب سایت تعاملی معرفی گردد.

در این خبر از کاربران دعوت شده است تا با فعالیت و کسب امتیاز برای گروهشان، کمک کنند تا گروهشان به مقام قهرمانی گروه ها رسد. همینطور نام گروه ها توسط توییتر و فیس بوک در شبکه های اجتماعی به شکل زیر نشانه گذاری شده است.

HousePride, #HufflepuffPride, #RavenclawPride, #SlytherinPride or #GryffindorPride#

در پایان هم برای تمام گروه ها توسط این تیم آرزوی موفقیت شده است.

دوستانی که در پاترمور فعالیت دارند مطمئننا متوجه فعالیت بیش از پیش کاربران پاترمور در این روزها خواهند شد. موفق باشید.

***

از در ۰۹ آبان ۱۳۹۱، ساعت: ۱۱:۵۴ ق.ظ، دسته: ایران

کتاب فارسی «هری پاتر و فلسفه» برای طرفداران منتشر شد

حتما شما هم با افرادی برخورد کرده اید که مجموعه ارزشمند «هری پاتر» را به چشم کتابی بچه گانه، بی محتوی و ساده نگاه می کنند. افرادی که حتی حاضر به مطالعه کتاب و سپس تحلیل آن نیستند و براساس شنیده های افراد بی اطلاع، به قضاوت اشتباه خود اصرار می کنند. حالا فرصتی پیش آمده تا مفاهیم عمیق هری پاتر را از نگاهی تحلیلی بررسی کنیم.

کتابی جدید در کشور ما منتشر شده به عنوان «هری پاتر و فلسفه» که ترجمه ای از کتابی انگلیسی به نام The Ultimate Harry Potter and Philosophy: Hogwarts for Muggles اثر «جرجی باسشام» با ترجمه «پریچهر هیرادفر» است. این کتاب از طرف انتشارات فراروان و با قیمت ۱۰۰.۰۰۰ ریال در کتابفروشی های تهران موجود است.

پشت جلد این کتاب این توضیح درج شده است:

این کتاب برای طرفداران کتاب های رولینگ نوشته شده است تا به مسایل پیچیده ای که در کتاب هایش مطرح کرده است هر چه بیشتر پی ببرند. خلاقیت رولینگ تنها در قصه گویی او نیست، بلکه در توانایی اش در تغییر خوانندگانش است. اگر به جادوی رولینگ اجازه کار کردن دهیم، ما را سرگرم می کند، به مبارزه می طلبد و عادات ذهنی مان را تغییر می دهد. وقتی هری و دیگر شخصیت های داستان را تعقیب می کنیم نه تنها به خواننده ی خوبی تبدیل می شویم بلکه این کار ما را به انسان بهتری تبدیل می کند.

این کتاب از ۵ بخش، ۱۷ فصل و ۲۷۲ صفحه تشکیل شده است. عناوین ۵ بخش آن به شرح زیر است:

  • بخش ۱: جان کلام: سرنوشت، هویت و روح
  • بخش ۲: قدرتمندترین جادوی جهان
  • بخش ۳: نگهبانان پاتر: آزادی و عقاید سیاسی
  • بخش ۴: اتاق نیازمندی ها: جام گزینه های پاتر
  • بخش ۵: در ورای پرده: مرگ، امید و مفهوم آن ها

نظریه های فلسفی، عقاید سیاسی، عشق افلاطونی، آموزش و پرورش در هاگوارتز، فمینیسم، زندگی پس از مرگ و ده ها مفهوم اعتقادی و نظری مفهومی هری پاتر در این کتاب به تحلیل درآمده است.

طرح جلد این کتاب را از اینجا ببینید.

***

پایان 

با تشکر و نظر یادتون نره !

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اینحا همون وبلاگ طرفداران لمونی اسنیکت سابقه ولی تحولات بزرگی توش به وجود اومده.اینجا دیگه فقط مال بودلرها نیست و متعلق به تمام کتابهای دنیاست.هروقت سرتون از مشکلات دنیا درد گرفته بود و حوصله ی هیچکس و هیچ چیزی رو نداشتید «اتاق سرد»شاید بتونه مرهمی واسه زخمتون باشه.ولی اینجا هنوزم یک کتابخونه هست ...کتابخونه ی کوچولویی که لا به لاش مطالب دیگه ای هم داره.امیدوارم از آرامش اینجا لذت ببرید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این وبلاگ را در چه سطحی ارزیابی میکنید؟
    دوست دارین بیشتر چه مطالبی در وبلاگ باشه ؟
    از تم و موضوع جدید سایت رضایت دارید؟
    Translate this site
    Visit this site to your language:
    آمار سایت
  • کل مطالب : 187
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 103
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 833
  • بازدید سال : 10,168
  • بازدید کلی : 166,626